onsdag 17. februar 2010

Ursäkta Sverige


Det er flaut å vera nordmann.

Vanlegvis er eg ein stolt nordmann. Eg er stolt over nasjonen. Eg er stolt over å vera norsk.

Eg har gledd meg til OL.
«Truleg mange gull på Noreg», har sportsjournalistar og utøvarar lova høgt og tydeleg i pressa i mange månader.

Eg er sjølv journalist, og veit kor enkelt det er å hausa opp heltane våre. Det er det lesarane vil ha. Me vil ha heltar i ei tid der tida ikkje strekk til. Me vil ha forbilde i ei tid der alt er stress, jobben verker etter resultat og ungane skrik på meir enn dei har. Me vil sitta oss ned framføre fjernsynet og sjå den eine norske utøvaren banka inn gull etter gull. Kanskje eit sølv, og til naud ein bronse. Men alt bak er fy. Då snakkar me fallitt, og alt som ikkje endar på pallplass, har ein ikkje snakka om - her i Noreg.

Når OL startar opp, og den eine sjølvgode idrettsutøvaren etter den andre floppar i sporet, med dårleg skismurning eller dårleg sikte, så sit eg der og tenkjer. Jaja. Opp som ein hjort og ned som ein lort.

Så lenge det er svenskar som vinn, tenkjer eg. Men så høyrer eg på utøvarane. Emil Hegle Svendsen er sur for at ein svenske tok gullet. I eit radiointervju med NRK er han tydeleg ikkje glad for at ein representant frå nabolandet vårt har vunne. Han er direkte sur og legg ikkje noko i mellom for å skjula det.

Då vert eg kvalm, og ber herved om unnskyldning, Sverige.

Me er så fulle av oss sjølve, at me ikkje klarer å gleda oss over at andre vinn når me ikkje klarar målet sjølv. Me er sinte og frustrerte over smørarar og bommar, og me klarer ikkje å sjå at svenske idrettsutøvarar er betre enn oss sjølve

Når me ikkje vinn, så må det for fanden vera bra at naboen vår vinn.

Eg ser for meg at eg og naboen min på Hellesøy deltek i eit lokalt skirenn i Øygarden. Mange innbyggarar i heile kommunen deltek, og eg går for å vinna. Men så bommer eg. Eg bommer på smørninga og eg bommer på kondisen. Min 43. plass går ikkje upåakta hen, fordi eg har lova dyrt og hellig i Vestnytt at eg skal vinna, og eg kjem til å vinna fordi eg er best, best, best.

Og så vinn eg ikkje. Men naboen min vinn. Han har gått stille i dørene. Han har trent hardt og han knuser all motstand og vinn det lokale skirennet i Øygarden. Så kjem Vestnytt bort til meg og spør: Korleis er det at naboen din vinn, og ikkje du?
Eg er sur og vil helst ikkje svara: Så lenge EG ikkje vinn, så skal ingen vinna, og særskilt ikkje naboen min.

Er det slik me skal vera. Ein surmulande nasjon som ikkje toler at andre vinn, og særskilt ikkje våre nærmaste naboar.

Eg seier berre ein ting. HEIA SVERIGE. Alle medaljar de kjem til å vinna i OL er dykk vel unt. Men spør me Egil Hegle Svendsen og dei andre sure juniorane, så heiter det vel «...vel misunt»!

4 kommentarer:

  1. KAI Flott - vi skall fortsätta att älska varann.
    Ur ett större mänskligt perspektiv så kan man bara ha det bra om naboen får och kan dela din glädje.

    SvarSlett
  2. Nå er ikke Ferry den som går stillest i dørene, som du skriver! :-)

    Men jeg unner han og svenskene gull! Bedre at de får det enn noen andre. Går det ikke bra for nordmenne, så får vi heie på svenskene!

    SvarSlett
  3. Tja, hverken Svenskene eller danskene er bedre enn oss hva "svartsjukan" angår. Danskene kjørte hardt ut mot oss fjeldaper for ett par uker siden, svenskene har i alle år vært missunnelige.
    Bare tune inn på youtube og se innslag fra svensk tv blandt annet på Nordtug sine seiere, og du hører den "usladdede" missunelsen tyte ut eteren.
    Jeg unner alltid vinneren seier. Hvilket land vedkommende kommer ifra, legger jeg lite vekt på.
    Og unnskylde oss overfor Svergie nå? Ialle dager - vi behøver vel ikke logre og legge oss på rygg som ei anna bikkje vel ?

    SvarSlett
  4. Du har rett, Thor. Alle er skyldige i mobbing av hverandre, men det var så påfallende surt det intervjuet jeg hørte av Emil HS at jeg følte jeg måtte sette det på spissen. Jeg står for unnskyldningen, og jeg er ikke enig at det er å logre som ei bikkje. JEg tror dette mobberiet er en greie blant media. Jeg kjenner mange svensker, og denne "mobbinga" er ikke så utbredt blant svensker flest. Jeg tror på å heie på vinneren, som du selv skriver, uansett hvem som sklir inn over streken...

    SvarSlett