onsdag 18. mars 2009

Nei, nei, nei! Kjære Pave Benedikt; dette kan du ikkje meine!

Eg er ein katolikk som er tru mot Den Heilage Stol. St. Peters ettefylgjar er ein heilag mann, men eg må diverre setta meg sterkt i mot utalelsane Pave Benedikt XVI kom med i Afrika i går. Det må då vera grenser for dumskap.
Foto funne på Wikipedia.org
Eg trur at livet er heilagt. Det er ikkje dermed sagt at eg er ein fanatisk motstandar av abort. Det betyr ikkje at eg fordømmer alt som heiter prevensjon. Då hadde eg og kona mi før det fyrste hatt ein haug med ungar. For det andre så er eg langt på veg samd i kritikarane sine påstander om at det hadde sett betre ut når det kjem til HIV og AIDS om Vatikanstaten hadde snudd på sine gamalmodige og innsnevra meiningar kring prevensjon. Dette har vore ein debatt som har vore krangla og debattert om i mangfaldige år.

Ein av dei store potensielle reformatorane i pavestaten var kardinal Albino Luciani, som i 1978 vart utpeika til pave. Han tok namnet Johannes Paul I, men fekk berre 33 dagar som Peter sin vikar før han døydde av svakt hjarte den 28. september. Ein av dei store visjonane til Johannes Paul I var ein reformasjon i den katolske kyrkja når det kom til debatten kring prevensjon. Hadde han fått leva litt lenger, så kunne den katolske kyrkja sett svært annsleis ut enn det den gjer i dag. Istaden kom kardinal Karol Józef Wojtyla seglande ut av den polske undergrunnsrørsla blant prestar og vart Pave Johannes Paul II. Mediapaven som Johannes Paul den andre vart kalla, var ein god pave på mange måtar. Han var den som opna Vatikanet for omverda. Han gjorde den vesle staten i Italia til ein open stat. Men samstundes var Johannes Paul II ein svært konservativ pave, og i likheit med nolevande Benedikt, var han ein sterk motstandar av prevensjon.

Som katolikk gjer det meg vondt å sjå at Benedikt XVI nok ein gong uttalar seg i ei sak som får sinnene i kok. I ei tid der økumenisme og forsoning må vera tema blant kristne i ei krigs- og sultramma verd, kan ikkje sjefen for ein milliard katolikkar uttala at kondomar vil gjera det verre i Afrika i høve til HIV og AIDS-epedemien som rammar så mange afrikanarar, særskilt i sørlege delen av kontinentet. Det er den same delen der katolisismen står sterkast. I staden meiner han løysinga føreset «ei åndeleg og menneskleg oppvakning», samt venskap mellom dei som lir av sjukdomen. «AIDS er ein tragedie, som ikkje kan overvinnast med pengar åleine. Den kan ikkje overvinnast med å dela ut kondomar, som til og med kan forverra problemet», sa paven som tysdag landa i Kamerun.

Eg stiller meg ikkje bak desse uttalelsane. Eg er ikkje samd i det min eigen sjef i Roma seier. Eg er svært usamd, og vil gjerne påpeika det her og no. Eg vert vonbroten når ein kjem med slike utalelsar. Berre så det er sagt.

2 kommentarer:

  1. katolikk
    kkilotak
    takokkli
    kokkatil
    lakoktik
    Dinosaur

    SvarSlett
  2. Man kan spørre seg selv hva paven mener med at det kreves en "åndeleg og menneskleg oppvakning" for å bli kvitt HIV og Aids. Betrakter Vatikanet sex som en åndelig øvelse kanskje? Det kan muligens forklare deres synspunkter i forhold til kondomer. Det er mulig at dette er en åndelig begivenhet for alle med avgitt kyskhetsløfte. For alle andre er det en høyst reell greie. Man kan faktisk - og med en viss rett - si at Vårherre har skapt oss for å ha sex i den virkelige verden og ikke i den åndelige verden. Hva skulle det blitt av menneskeheten dersom all sex hadde vært virtuell?
    Men jeg er jo konspirasjonenes mester, og jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om at man i enkelte kretser vet noe som få andre vet. Kan det tenkes at Paven snakker om noen andre enn de aids-syke når han ber om en moralsk oppvåkning? Kan det være at han skyter på den farmasøytiske industrien som gjør hiv/aids til kjempeindustri? DET er ingen utenkelig tanke i min verden i alle fall... Isåfall har han helt rett i påstanden om at "AIDS er ein tragedie som ikkje kan overvinnast med pengar åleine"!

    SvarSlett