tirsdag 17. mars 2009

Produktlureri og miljøsvineri!

Dette blir denne bloggen sin første forbrukartest - eller forbrukarslakt om ein vil kalla ein spade for ein spade. Eg har lenge irritert meg over latterlige og svært unødvendige produkt som til dømes drikkeprodusentane prakkar på oss i butikkane. No kan ein sjølvsagt argumentera at ein berre kan gå forbi hyllene, noko eg plar gjera. Men det er ikkje alle som gjer det. Mange kjøper dette dagleg.
Produsentane utnyttar det faktum at folk vil ha mangfald i vareutvalet. Dei utnytter det faktum at folk har pengar, og er meir enn viljuge til å bruka dei på heilt latterlige falske behov. Dette er behov som oppstår i det ein ser noko nytt i butikkhyllene. Eg har sjølv gått mange gonger i fella.

Sist eg gjekk i fella var i går. Eg skal vera sunn for tida, så eg kikka etter noko som kan leska strupen (utanom brus eller andre kreftframkallande drykk). Det var då eg såg Bendit Smoothie - ei lita søt flaske med mango, banan og pasjonsfrukt-smak. Eg tenkte der eg sto at «jaja. Det skadar vel ikkje å forsøka», så eg grabba til meg denne vesle flaska og såg ikkje i det heile på prisen. 18 kroner betalte eg for 250 ml med væska. 18 kroner er greit nok, om drykken er god. Men Bendit Smoothie smakte rein drit. Fytti grisen, tenkte eg, attende på jobb, då eg skulle svelga denne tjukke grauten av noko dei skryt ikkje er konsentrat. I alle høve smakte det drit. Eg kasta det i frå meg, og sat der like lite tilfredsstilt som ein fjortenåring på komfeleir.

Etter dette bestemte eg meg for å kjøpa fire sortar med unyttig drykk ein får i dei fleste norske butikkhyller. Her er dommen:
Bendit Smoothie, mango, banan og pasjonsfrukt. For det første smakar den drit. Den er altfor liten i høve til prisen, og eg (kjøparen) føler meg verkeleg snytt etter at eg har smakt den. Dette produktet er totalt ubrukeleg og fullstendig bortkasta i høve til å spara samfunnet for unyttig emballasje. 18 kroner for dette produktet er landveisrøveri. Det hjelp lite at plastikken er resirkulert. At dei har tatt namnet Bendit, må bety at ein frå eit sterkt behov for å «bendit» foran doskåla etter å ha drikke den opp.
Kjære Bama - ver snill å fjern dette produktet frå vareutvalet dykkar



Øko Cola frå Grans minnar meir om heimelaga brus på desse brusmaskinene eg hadde heime på 80-talet. Dårleg saft med halvkvalm kullsyre. Øko Cola gjev kjøparen inntrykk av at han er svært økologisk når han kjøper denne plastflaska (hugs at ein kilo plast er laga av to liter med olje). Det er så utruleg lite økologisk over denne plastflaska, sjølv om ho er pant på. Prisen er 12 kroner, og eg vurderer det slik at brukaren har så utruleg lite behov for ein økologisk cola i det heile. Skal Grans vera miljøbevviste, så la vera å laga slikt søl.

Kjære Grans - ver snill å fjern dette produktet frå vareutvalet dykkar!


Yogurt Drink frå Ehrmann er greit nok på smak. Eg har alltid likt drikkeyogurt, og kjøper einliteren som ein alltid har fått i butikkhyllene. Her kjem Ehrmann med sitt produkt. Fint og flott og med KUN 0,9 prosent feitt i produktet sitt. Ei slik flaske på 330 gram (det står det på pakninga) inneheld 80 prosent yogurt, mjølk og ti prosent frukt og konsentrat. Den koster den nette sum av 13 kroner. Fullstendig bortkasta.

Kjære Rema 1000, som sel Ehrmann sitt produkt - ver snill å fjern dette produktet frå hyllene dykkar!

Så kjem den store syndaren i mine auge:


Tine sin 40/60
Tine sin 40/60 der minstedelen er juice og resten vatn kostar 17,70 - altså nesten 18 kroner. Dette, mine damer og herrar, er juice blanda ut med vatn. Ein betaler 18 kroner for ein halv liter med utblanda juice. Om det ikkje kan kallast lureri, så veit ikkje eg. I tillegg smakar den faktisk - ja - for å vera heilt ærleg. Utvanna juice. Kjøper ein juice av billegaste sorten, får ein EIN LITER JUICE for under fem kroner. Blandar ein det med halvannan liter vatn (ca 40/60) så får ein altså 2,5 liter med same vare for, ja la oss seia fem kroner. Det betyr at ein får over åtte liter av same slaget som Tine sin 40/60 for 18 kroner. Det er faktisk RAN! Det er ikkje drykk. Det er ran på openlys dag.

Kjære Tine - ver snill å fjern dette produktet frå vareutvalet dykkar!

Eg brukte 60 kroner på å kjøpa inn desse flaskene. for seksti kroner kan eg kjøpa mange brød eller mykje mjølk. Eller eg kan spara dei på ei sparebøsse, og ta alle pengane det blir (om eg kjøper dette ei gong i veka) å senda dei til nokon som treng pengane meir enn meg.

Kjøper eg alt dette i løpet av ei veke blir det 240 kroner månaden på bortkasta drykk. Det blir 2520 kroner i året på desse fire flaskene kvar veke. Det verste er at folk kjøper dette. Dei brukar pengane på dette. Sjølvsagt er det ikkje berre produsentane som har ansvaret. Brukaren må òg kunne nytta hovudet av og til.

Kjøper ein ikkje slike produkt, så forsvinn dei ganske kjapt ut av marknaden. Berre så det er sagt.

1 kommentar:

  1. Bort med alt som er lureri og fanteri! Jeg synes spesielt den yoghurten høres suspekt ut. Den har 80 prosent yougurt/melk og 10 prosent frukt. Det er jo bare 90 prosent til sammen. Vil man virkelig ha noe som bare er 90 prosent? Eller kanskje resten er e-stoffer?
    Generelt er jeg skeptisk til alle som mener det er genialt å selge vann for 50-100 kroner literen i dette landet. Er det noe vi har nok av, så må det vel være vann. Men så kan man jo spørre seg hvorfor folk kjøper vann på flaske i det hele tatt. (Jeg stiller meg selv det spørsmålet en gang iblant...) For der hvor det finnes betalingsvillige kunder, finnes det som regel selskaper med produkter som passer.
    Bare når det gjelder kola har jeg sluttet å stille meg spørsmålet om hvorfor jeg gidder å kjøpe det. For den slags søl står bare aldri på handlelisten. Konsekvent! Der synes jeg godt at du kunne inkludert alle andre kola-merker i den samme kommentaren din... Da ville du både gjort en bragd for forbrukerne, og samtidig slått et slag for helsenorge og trolig bidratt til å redusere antallet tilfeller av hyperaktivitet og adhd.

    SvarSlett